Khamis, 9 Jun 2011

Sesuatu Yang Terjadi Itu ada Hikmahnya

Saya masih lagi disini. Menulis lagi dan akan terus menulis walaupun terkadang tak selalu mengarang.  Untuk kesekian kalinya....setelah berbulan-bulan lamanya, saya cuba melupakan segala keperitan, kepayahan dan kedukaan lara hati ini dari paparan umum....namun hari ini ingin saya kongsikan sesuatu yang memeritkan untuk diterima walau sesiapa sahaja.  Saya telah selamat melahirkan anak ketiga, perempuan pada 6hb 6 hari tuh..Awal sebulan dari due date.  Namun, seperti yang telah saya nyatakan sebelum ini, anak itu yang sekian lama saya tunggu sebagai pengganti kakak dia yang terdahulu telah menemui pencipta nya,  dia juga pergi meninggalkan kami sekeluarga setelah 45 minit menghirup udara Illahi ini.  Apakan daya,  "tiada daya dan upaya melainkan dengan kekuasaan-Nya".  Hanya iringan doa tulus ingatan ibu buat anakanda tercinta mengiringi mu ke Syurga tempat persemadian abadi.  Semoga dapatlah kita bertemu disana InsyAllah.  Doa saya semoga saya semakin tabah dan kuat menghadapi segala dugaan ini.  Walaupun berat,  saya harus  menghadapinya.  Semoga keimanan semakin kuat dalam diri ini.  Mungkin ada hikmah disebalik segalanya. InsyaAllah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan