Isnin, 27 Jun 2011

Kalau Cinta Jangan Kacau...

Ini bukan entry untuk jiwang tapi saje nak tulis tajuk kat atas tuh...cinta ada banyak maksud...sekarang kita cerita tentang cinta dengan kehidupan. Boley? ada bunga-bunga sikit...dalam hati ada taman lah katakan haha.. dua, tiga entry sebelum nih asyik cerita sedih jerk, melayan lara je.. kan so, hari nih saya nak cerita tentang sisi positif diri saya.  Ye ker? ayat macam poyo tak? poyo jugalah bikin orang menyampah.  Itulah jawapan yang paling tepat.  Okeylah kang asyik sedih jerk boring pula nak ngadap.  Rencah kehidupan mestilah ada suka dan duka...kan, kan, kan??!
Ape yang membuatkan semangat berkobar-kobar adalah...satu, rumah dah siap. Weylaawey, suka betul. Betul-betul gembira berbunga-bunga tuh.  Walaupun tak lah sempurna mane ( masih ade lagi yang tak siap bikin sebab , sebab, sebab duit dalam tempayan dah kontang) tapi saya tetap berpuas hati kerana saya sekeluarga akan berpindah. Menghirup udara segar, cewah macam selama nih ko dok dalam gua plak.  Sedih juga rasa kerna akan meninggalkan sahabat-sahabat di Pejabat lama terutama Kak Liza.  Antara teman-teman gossip dan suka duka yang selalu bersama...Norren, Rinna, Farah dan juga keluarga bahagian jalan..oh so, sad...ape pun setiap pertemuan ada perpisahan.  Kita akan ketemu bila ada kursus ke, meeting ker, seminar ker...jangan dilupa tempat duduk aku yeah...
Yang keduanya pula adalah yang terhangat lagi menyengat hik..saya akan berpindah ke pejabat baru. Lepas habis pantang, saya akan berangkut ke Daerah kelahiran saya.  Nampaknya saya akan masuk pejabat baru, suasana baru, tanggungjawab baru dan kawan-kawan baru.   Tapi ada sedikit kerisauan sebab tak tau lagi suasana tempat baru.  Best ker? suka ke, duka ke..Ah, mana-mana pun sama je situasi. kenalah pandai-pandai bawa diri...So geng,  apalagi raya rumah barulah gamaknya tahun nih...Okeh semangat, semangat,semangat. Haziq pun akan dapat kawan baru nampaknya.  Cuma uncle Bad aje yang masih ditempat lama, cuma dia perlu berulang jauh sikitlah ke tempat kerja. Tapi tak pe, kereta dia ada kepak.  Bolehlah terbang laju-laju ahaks..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan