Isnin, 7 Mac 2011

CERITA BIASA

Dah lama rasanya tak poyo kan...selalu cerita sedih pun, buat sayu hati je.  Dalam Tazkirah Al Hidayah minggu lepas, ustaz Harun Din cakap, kalau kita menangis apebila terima musibah, bermakna kita tidak redha. Ujian Allah walaupun berat kita kena terima. Untuk menceriakan hati yang gundah gulana, saya nak kongsi klip cerita poyo dak Haziq nie. Video pendek nie saya rakam masa tengah makan asam pedas di Pt. Jawa, Muar. Jom tengok budak banyak cakap nih ketika makan...

 


video



video
Nak makan pun banyak cakap. Apepun, inilah sorang pengarang jantng penghiburlara. Walaupun selalu gaduh dengan saya tapi bila dia tak de rasa sunyi pula.  Makan asam pedas kat Pt Jawa nih, memang best tau. Makan kat tepi laut gitu.  Menambahkan selera. Dengan angin sepoi-sepoi bahasa.

Nengoklah nih....ada bot, sampan...ha, dah macam jakon macam orang lain tak pernah tengok bot.


Ade pulak orang yang tengah lapor...merenung-renung laut sebab makanan tak sampai lagi. Muka toye..

Bila dah sampai...terus ngap ikan tuh. Sedap ko...ikan merah masak asam pedas.


lauk sampingan. Sayur kangkong , telur dadar dan sotong goreng tepung yang lambat sampai.  Disertakan sekali kapal terbang mainan kat tengah-tengah lauk tuh...Itu sekadar hiasan mainan Haziq.

Dan aksi sedap hingga menjilat jari.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan