Khamis, 30 September 2010

GEMPAK MAKAN DIHARI RAYA

Nak cerita tentang raya lagi nih. meh dok rapat-rapat.Kali nie bukan saya yang pegi raya tau tapi orang datang beraya. Wah...ramai sungguh yang datang tak terlayan tangan dan badan maklumlah orang ramai kawan. Pang!!!sebiji ambik nak. Mana ada ramai. Dalam lima orang macam tu lah. Itu pun adik saya dan rakan-rakannya. Kebetulan diorang outstation kat area Muar ni, diaorang datanglah sekali. Tak pe datanglah. Raya kan. Sape nak marah. Paling tidak pon tutup pintu je heheee...sah orang tak nak datang nanti.
Ape yang saya masak?? ye, disebabkan rajin saya masak dua jenis masakan. Bekat rajin dibulan Ramadhan hari tu, sampai sekarang akak ni rajin masak okey. Jangan cebik okey..jangan marah okey...hahaa.


Masakan yang paling mudah, cepat dan selamat serta Bujang senang... sekali pandang mesti tak pecaya punya tapi itulah kenyataannya. Saya masa mee bandung yang sedap dan enak. Nak?nak?nak? ambiklah...ambik gambar aje lah. Bukan ape..nie resipi turun temurun. sudah kalau ramai yang dah cilok. inilah resipi nye...sssshhh, diam-diam tau

Inilah dia rahsia alam semulajadi. nak lebih jelas ini dia
V
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Resipi maK Pon. Mak pon okey bukan mak ekin..eeeeee...tak nak,tak nak...

haaa, senang je kan. beli je perencah mak pon ni. Harga pun tak sampai sepuluh ringgit satu bungkus. Boleh masak untuk 10 orang makan. Kenyang. Ini original perencah mee bandung dari Muar. Kalau pakai nie gerenti jadi mee bandung korang. Dasatlah. Boleh bungkus bawa balik..kalau tak malu lah...


Ini lah hasilnya. Kuah mee bandong. Bukan susah pon. Letak je sotong, telur, udangsayur sikit maka jadilah mee bandung Muar.
ni pula mee dia. Bukan susah pun celur je dengan air panas. Dah jadi. Senang je kan. Biasa je. Sekarang nie banyak perencah dijual. buat je hehehee ni lah ayat orang malas. Apepun memang mengancam auww..

 Rajin tak saya??? Kalau bagi kat orang pun, orang mesti pecaya punya buat sendiri dan pasti orang akan cakap sedapnye hehee..poyo seh..tapi kalau dengan orang Muar tak leh tipu lah..gerenti semua tau rahsia nie.

Pastu saya masak nasi beriani kau.. Jangan tak caya kopek bawang bagai nie..berpeluh-peluh badan. sampai gigil-gigil takut tak sempat siap. Wah...baik punya ayat ye..Bukan ape, kali ni memang banyak rahsia masakan lah ye hehee..
Jadi tak ayam beriani saya? mestilah jadikan. berkat dari pertolongan ni ha..

 V
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

v
v
vvv



v
v
v
v

v
v
v
v
v
v
v
v

vv
v
v
v
v
v
v
v
v
dia lah nie yang tolong saya. Nasib baik ko ada kalau tak, entah jadi apelah nasi beriyani saya.Perencah siap dari Oli colection. Perg! semua ada dalam nie. susu, minyak, kismis sampaikan beras beriayani pon dia sediakan. Best. senang je nak masak kan. Boley lah pegi cari sekarang.





2 ulasan:

  1. terliur tgk mee bandung tuhh..boleh pos ke ikien kalau aku nak beli..sedap tu mee bandung muor..

    BalasPadam
  2. boleh.bagi alamat nanti aku pos. no problem

    BalasPadam