Isnin, 23 Ogos 2010

Macam-macam kisah

Hujung minggu yang lalu, selain dari beli baju raya Haziq, aktiviti lain adalah balik kampung saya di Gemas.huhu suka sungguh dak Haziq nie.sibuk cerita nak petik rambutanlah. nanti kena gigit kerengga lah. macam-macam lah mamat nie. Beli baju pun sekarang sudah lebey dari ibu. Ye, dah besau rupanye dah Haziq ni. Dah ada citarasa sendiri, dah ada impian sendiri..alamak dah tua kah aku. tapi bagus juga, ada pendapat dan pandangan tapi malas nak layan bila time ngada-ngada datang..semua tak nak. Beli baju nie pun sebenarnya tak dirancang. Petang jumaat lepas habis keje tu, si saudara Bakhtiar ajak berbuka di Melaka. Last minute baru ajak..nasib tak masak lagi.tau, sebenarnye nak ambik hati sebab dah dua hari tak buka dengan kitaorang bukan,dengan saya sebab Haziq tak puasa..bukan sebab merajuk tapi sebab en abang sorang nie berbuka dan terawih dimasjid tempat dia berkerja.. so, nak ambik hati punya pasal hari jumaat bawalah kitaorang jejalan  di Melaka. Tu yang lepas makan gie shopping jap. Tak lama pun bukan nye ada gaji lagi kan hehee..
Ok cerita balik kampung pula, nak tau, disebabkan terlalu bestnye dok kat kampung tu, boleh pula si Haziq ni tak nak balik..eh, budak nie ada ke cegitu..ko tu dah lah sekolah kan,kan,kan tapi disebabkan ayah dia dah bagi line, apa saje kata-kata saya dah tak laku,dah tak pakai..geram sungguh tengok kan si arjuna ku yang sporting tak kena tempat nie. boley tak ayat macam tu...geram juga tapi, suka hati lah Haziq..ko memang suka nak bagi ayah dan ibu honeymoon ye...honeymoon makan asam..ada ke pula gitu hehee.
apa-apa pun dua hari saje diberi. Lusa maybe atok anto smpi pejabat ayah. minggu nie kena sekolah juga sebab lagi 2 minggu dah cuti. Dan saya balik dengan duka lara bersama suami...huhu..
dan inilah makanan yang dicuri disedekahkan oleh mak saya. thank u mother

rambutan yang menjadi kegilaan Haziq

kerepek pisang ini pun menjadi kegilaan Haziq dan saya. Ini kuih raya yang dah siap awal..alamat nya belum raya, kuih dah habis...

dan sempat lagi minta buat muka toya jeruk kedondong nie..pergh, nie yang best..jangan sakit perut sudah le.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan