Jumaat, 9 April 2010

PANDUAN UNTUK BUAT BLOG

Rakan saya Liza ada bertanya macam mana untuk buat blog. Saya pun takde lah pandai sangat tapi kat sini saya akan cuba terangkan sikit tentang ilmu buat blog nie. Cewah, macam teror je. Apa-apa pun marilah kita berkongsi. Kalau akak salah tunjukkanlah jalan yang lurus ye...

 Pertama-tamanya kenalah daftar kat http://www.blogspot.com/ atau pun apa-apa blog yang korang terasa nak joinlah (contoh wordprees etc). Kalau untuk blog saya, saya lebih suka menggunakan perisian blogspot. Itu terpulang pada setiap orang ok.

Setelah daftar tu korang bolehlah meneruskan mengarang semua apa yang korang nak buat.

Untuk dapatkan blog atau templete yang menarik korang boleh tengok dan cari kat sini :
   http//btemplates.com/
atau pun korang cari kat google, pyzam template semua  nie akan membantu korang mendapatkan template yang cantik menawan.

Dan jika ingin lebih banyak ilmu blogspot yang saya rasa dapat membantu, korang boleh pegi ke www.godekblog.blogspot.com  Korang boleh banyak belajar dari situ. Aku pun banyak belajar dari sini. Thank yau Pedot. Kau memang seorang yang tak kedekut ilmu dan rajin.

ok...enjoy!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan