Isnin, 7 Disember 2009

Menghitung hari

Minggu lps balik kg.rumah mak aku.setelah seminggu meninggalkan haziq di kampung, niat hati nak bawa dia balik tp dia tak nak.menangis2 tak nak balik. Hish..tension aku.ye,lah dok rumah nenek selalu jln,ade org rajin nk melayan dia.pastu ade plak cucu org sebelah tu sebaya dia.sukalah ade kwn dia nak ajak main.Ayah dia pun bg ajer dia tggl kat kg. Risau, tak tau kenapa tp sedih pun ade sbb dia tak nak balik. Bukan ape, malam2 kdg2 teringat2 juga.

Mcm nie lah perasaan bila dah jd ibu. Tergiang2 dia panggil kita. Memang terasa bila dia takde. Dlm keadaan skrg nie, aku memang berhati2 dan terlalu berjaga2 tentang anak. Ye,lah...baby yang bakal aku lahirkan nie belum tentu lg nasib mcm mane. Walau bermcm andaian dan risiko yg diberitahu oleh doktor tp selagi belum lahir, aku akan terus berdoa dan berusaha tapi dlm pd masa yang sama aku tetap cuba untuk menerima sebarang kemungkinan yg mendatang. Aku akan cuba untuk redha namun itu semua ketentuan Allah. aku berharap aku dpt melahirkan secara normal. Sekurang2nya jika terjadi ape2, peluang utk aku mengandong dan melahirkan lagi baby adalah besar. Jika tidak, aku cuma ada satu aje lg peluang memandangkan aku pernah melahirkan secara caseran sblm nie. Risau nye.

Mengikut perancangan, aku due date minggu dpn iaitu 17/12/09. So, far belum ade tanda2 lg aku akan bersalin.Setakat sakit sikit2 tu ade lah. Kalau dpt bersalin awal pun bagus. Tak lah hujung thn sgt. Mcm2 perancangan aku nak buat masa cuti bersalin nie, tp tgk dulu mcm mana keadaan baby.  Ape2 pun mmg aku tengah berdebar2 nie. Harap2 baby aku nie sekuat abang nye dulu. Tak tau lah ape permasalahan aku nie. Walaupun doktor ckp bukan salah sesiapa tp aku still tertanya2 mengapa kelahiran baby IUGR nie bleh berulang.Walaupun dulu anak first selamat dan ade sikit masalah sbb dia kecil tp Alhamdulillah dia sihat sekarang. Cuma kandungan kali ini lebih complicated berbanding dulu. Semoga Allah kuatkan semangat ku .Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan