Selasa, 10 Mei 2011

Aiskrim Batu Punya Cerita

Pertama kali buat aiskrim batu @ aiskrim Malaysia...Tau tak ape tuh...alah, aiskrim buatan sendiri masuk dalam plastik dan ikat macam tocang pastu masuk peti ais.  Haziq memanglah tersangat suka aiskrim nih.  Hari-hari balik sekolah nak beli aiskrim tuh.  Saya pun try buat sendiri.  Bukan ape kan..kat kedai tuh bukan nye guna air masak.  Buat je lah kan.  Dulu masa saya kecik2, mak saya pun rajin buatkan aiskrim nih untuk saya dan adik-adik.  Belum beku masing-masing dah tak sabar curi2 makan sebab kalau mak tau, mesti dia tak bagi ambil dulu.  Tunggu sampai beku tapi tau lah nie semua budak-budak pelahap tak sabar-sabar nak baham makan.  Terima kasih mak sebab buatkan macam-macam untuk kitaorang heheee...hari tuh hari ibu dah wish kat my mom tp tak celebrate lagi...Minggu nih InsyAllah, boleh celebrate sama-sama..Adik saya kat Kedah tuh pun ada balik...boley tengok sekali baby baru..

Untuk Haziq saya buatkan dua perisa.  Satu perisa sarsi dan satu lagi perisa sirap sebab ada dua jenis air tu je kat rumah saya.  Nak buat perisa kopi, kang tak makan pulak.  Tapi semalam saya puasa kan...lepas je sembahyang maghrib,  saya makan dulu aiskrim tuh...sedap nye rasa sebab tengah musim2 panas nih memang best pekena ais bagai nih....baik kan saya...ibu yang rajin sekarang hohoho...

sila abaikan aiskrim warna hijau okey kerana itu memanglah sah buatan kilang..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan