Khamis, 19 Mei 2011

Adik Kepada Haziq...Aqilah.

Semalam cuti pegi mane? dok rumah je? atau berjalan-jalan makan angin atau tengok wayang ...cewah, mentang-mentang lah bar layan tengok wayang nak poyo plak. Boley ke??? semalam cuti saya cuma pulang ke Kampung macam jauh jerk..apelagi kalau dah pulang memlang kepulang semua nih, tengok rumah yang sedang dalam pecah memecah.  Okey tak nak cerita dul pasal rumah saya tuh...hari nih nak cerita pasal cuti hujung minggu yang lalu. Walau pun dah lepas tapi nak juga, nak juga cerita pasal adik baru Haziq.  Bukan saya dah beranak tapi pasal adik sepupu Haziq. Adik jugak kan???
Adik saya dah habis berpantang. Jadinya dia pun pulanglah ke desa nan Permai.  Rumah yang dirindui.  Yang telah lama dia tak tido...ha, biasalah dah dok jauh di utara.  Ambiklah tak boley balik selalu.  So, sebab cuti bersalin tiga bulan nih,  dia pun apelagi baliklah ke kampung untuk memperkenalkan insan baru dalam family saya nih.
Yang paling suka adalah Haziq.  Yelah budak nih memang dah lama nak adik.  Bukan main mengadap lagi dia.  Siap nak mandikan lagi baby tuh...

Alamak nagis plak si Aqilah nie...takot. Si Aqilah ni kalau pegang dia tak nak macam baring.  Dia nak pegang muka pandang depan baru tak nangis

Dah ready sikit baru boleh senyum

Barulah steady tapi Haziq mula-mula pegang baby, siap tahan napas takot baby terlepas dia cakap...yeke?

Aqilah ni dah dua bulan umur dia.  Kejap jerk kan..tapi bagi yang mengadap tuh terasa lama. Macam lambatnye anak aku nih nak beso itu ayat-ayat saya dululah.  Biasalah mak pemalas macam saya nih ingat nak tido jerk hehee ape nak jadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan