Selasa, 29 Mei 2012

Makanan Istimewa.




Nie saya masak petang ahad harituh..cewah, ada macam kat kedai tak? siap letak dalam pinggan macam dulang tuh lagi. Punyalah penat uli tepung pastu masuk dalam tempayan. Ayam tandori tuh pulak saya simpan 3 hari 2 malam tau. nak bagi sebati. Nak sedap kenalah perap lama-lama.  ko ade? Hahaaa...tetete, tolong jangan pecaya okeh. sebenarnya ni ai buat...kat kedai. erm, apalagi order sama itu kedai lah. Roti nan tandoori. gile kaw saya menipi.  Kepada yang pecaya tuh anda sememangnye lurus tanpa bengkang bengkok.sorry..tapi rasanye semua orang takkan pecaya tengok benda alah cegini saya masak kan. Ok,  First time makan makan roti nan ni. UncleBad cakap sedap tapi dia cakap sedap tuh kat kedai lainlah kan... saya pon order ikut cam dia.  Dan memang sedap. satu pinggan RM 7.  Kedai ni kat segamat je.  Asal nye petang ahad tuh, pakwe saya nih nak makan satey muar. Maklumlah dah lama tak makan satey muo.  Hantar Haziq kat rumah mak dia, tuh yang tetiba dia nak makan satey.  Untuk 3 hari nih Haziq dok rumah mak dia. Berhari-hari pujuk kitaorang soh hantar muar pastu minggu depan dia cakap nak balik Palong pulak.( Rumah Mak saya). Wah! suke betul ko ye cuti sekolah. Jalan sana,jalan sini. Saya hantar dia pon tak lama haritu. dok kejap je dah terus UncleBad kuis-kuis kaki nak balik cepat. Tak sempat nak kepoh-kepoh. Biasalah kan jurujual sekarang kena jadi peramah hahaaa...jadi bila orang dah cuit-cuit tuh pahamlah kan haaaa apelagi soh tutup cerita lah kan. Jalan dengan Pakwe nie memang tepati masa. baguslah kan cepat sikit sampai rumah. Baik punya  cover laki. Pastu tak jejalan pon kat Muar..dia dah sibuk nak cari satay pastuh sampailah Segamat, tak jumpa.  Kalau jumpa pon, kedai tutup dah petang kan, kedai pon dah tutup pintu. Lepas tuh dah sampai Segamat semua kedai pon tutup. lastly terjumpa kedai nih. Waris Corner Station. Boleh jelah layan.  Tu yang makan roti nan nie.  Kat kedai nih macam-macam ade. Western food pun ada. Tapi yang special kat sini adalah makanan arablah kan.  Ada nasi goreng arab, roti nan pon ada macam-macam perasa. Pastuh ade nasi beriyani arab dan beberapa makanan masakan kampung. ha, makan sesedap rasa sampai malam kenyang. Bagus macam nih. Kurang makan malam. heheee...



2 ulasan:

  1. Kat mana kedai ni?Kat segamat ye?boleh bg direction?

    BalasPadam
  2. SORRY LMBT REPLY. KEDAI NIE KAT AREA SEGAMAT. BERSEBELAHAN PERTRONAS JLN GENUANG.BETUL2 TEPI JLN BESAR. AREA TU MMG ADA BYK KEDAI TAPI ADE DUA JE KEDAI MAKAN KAT AREA TU. SALAH SATU ADELAH KEDAI NIE..WARI CORNER STATION :)

    BalasPadam