Rabu, 13 Oktober 2010

SEBELUM TIDO

Sekarang nie sebelum tido, Haziq rajin baca buku. sampai berbakul-bakul buku dia baca...poyo. Mana ada lah.Dia suruh saya baca buku untuk dia.Mamat nie belum pandai membaca lagi. Tapi yang best tu, bila saya baca, dia boleh betul kan bila saya tersalah cerita. Boley macam tuh? Dia tengok gambar je tapi dia boleh faham jalan cerita hehee nampak sangat mak ko ni bodoh. Mana tak nye dia suruh saya baca buku Toy story 3lah, Ben 10 lah, mengarut-ngarut aku cerita. hahaa... komik tak masuk kepala pas tuh, dialog in english mula lah mengarut bila ada dialog tuh tak reti nak terangkan katdia maksud sebenar ayat tuh. Nak cakap dengan mamat nie kena pikir dulu , kalau tak sekarang nih macam-macam yang dia soal balik yang kekadang tuh tak boley nak jawab... macam satu ayat nih " kenapa toy tu semua boleh jalan-jalan ea? nanti mainan Haziq tuh malam-malam dia jalan lah ye tengok Haziq tido." Mulalah mak ko nie pening nak karang ayat. padan muka aku.hehee...

kekadang dia suruh gak baca komik Upin & Ipin. Itu pun kekadang tanya yang pelik-pelik. Tapi tak pe.. soalan-soalan tuh akan menajamkan lagi pemikiran ibu ko ni yang sedia ada tumpul..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan