Khamis, 14 Oktober 2010

DARI KEPALA KE HUJUNG BADAN...


Pulp....toing,toing...Hari tu kita bercerita tentang rambut Kan? hari nie nak cerita pasal tudung. Ape pasal? aku punya pasal lah ... hehee..Nak cerita tentang tudung Rozita Che Wan..pergh, Rozita yang tak pakai tudung tu pun ada nama tudung kan? kenapa saya tak de nama tudung? ops ade...tudung Ekin hahaaa poyo..
Hari tu cerita rambut Rozita yang cantik tuh hari nie cerita tudung yang dia pakai kan.
Saya telah terbekenan tudung nie masa tengok pembaca berita TV1 pakai. Nampak cantik dan bila cari2 kat intenet..baru tau nama tudung nie, tudung Rozita Che Wan. 

Tudung nie saya tempah sendiri. Kebetulan ada kain lebih dari baju yang sama, jadi saya tempah tudung tu mengikut design yang dicilok dari internet. Terror gak lah akak tu dapat copy 100% rekaan tu. Saya berpuas hati tapi dari segi material tu ada panas sikitlah sebab kain untuk baju dibuat tudung.


Pandangan tudung dari hadapan..dah macam model tudung lah pulak
bahagian 'awning'.

tudung nie dua lapis. satu bahagian luar kain kosong. cuma dalam kain bunga. Macam tudung sekolah je konsep nye cuma depan ada awning. Ha jadiah tudung baru. Saya dah pakai tudung nie sekali masa jamuan di pejabat
Sekarang nie dah malas nak pakai tudung bawal. Bukan ape malas nak gosok. epas tu kang susah pula nak bentuk. Ape-ape pun terpulang pada kita lah kaau rajin, gosoklah tudung bawal, kalau pemalas macam saya.. belilah tudung yang ada awning atau tudung jenis kain lycra. Tak payah gosok. Alah beli beli menang memakai..wawaaaa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan