Rabu, 6 Januari 2010

2010, PERMULAAN THN 1000 DUGAAN

Selamat tahun baru 2010. seperti biasa semua org mempunyai azam baru yg perlu dicapai utk thn ini. Bagi aku setiap thn bermcm impian dan target utk ku capai namun tak semua yg kita target dan impikan akan menjadi kenyataan dlm thn tersebut.ada yg lambat dan tak kurang juga tak dpt tertunai juga.Yang penting usaha,kesungguhan dan niat kita sendiri akan menentukan semuanye akan menjadi kenyataan.

Perkongsianku pada kali ini adalah salah satu impianku untuk memiliki cahaya mata kedua untuk thn 2009 telah menjadi kenyataan namun Allah lebih menyayanginya. Tanggal 30.12.2009 pada pukul 4.01 pagi lahirlah puteri ku yang diberi nama siti Aishah kedunia ini namun Allah lebih menyayanginya.dia hanya mampu mengenal dunia ini selama 15minit sahaja. Luluh hatiku apabila anak perempuan yg ku impikan tidak dapat ku peluk,cium dan merenung matanya. Namun seperti yg telah ku ketahui sebelum ni drp doktor semasa pertenghan kandungan nya, aku redha ya, Allah. Ini ujianmu.aku tabah menghadapinya. semoga kau gantikan ku dgn puteri yg lain utk ku ubati kedukaan ini.

Berikut adalah kronologi semasa proses bersalin

  •  Aku telah masuk ke wad pada 29.12.2009 di Hospital pakar sultanah aminah,Muar. Aku dimasukkan kerana telah over due selama 10 hari.  Setelah diperiksa, masih belum terbuka lagi jalan untuk baby lahir.
  •  Pada pukul 6.30 pagi doktor telah memasukkan ubat Dilapan iaitu ubat untuk membuka jalan bagi memudahkan proses kelahiran baby.
  •  Pada jam 10mlm, aku telah mula terasa sakit yang berpanjangan iaitu 3 @ 4minit sekali dan setelah diperiksa pintu rahim ku telah terbuka 8cm. Semua org pun kelam kabut sbb tak sangka aku dah terbuka jln sedangkan ubat yg dimasukkan tak keluar pun lg. aku telah ditolak ke dewan bersalin.
  •  Tepat 4.01 lahirlah anak perempuan ku, Siti aishah. Namun Allah lebih menyayanginya. Dia hanya sempat mengenal dunia selama 15minit sahaja. Tak sempat utk ku tatap wajahnya.Tiada kedengaran tangisan suaranya. Mungkin tidak mahu meninggalkan  banyak kenangan, dia pergi jua. Hanya sekeping gambar yg dirakam oleh suamiku pengubat rindu. Dan hanya ayah dia seorang dapat memeluk dan menciumnya.  Tabahkanlah hatiku Ya,Allah. Aku redha. Besar sungguh dugaan Mu.  Semoga aku mampu menghadapinya. Amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan