Isnin, 26 Mac 2012

Kisah Rumah, aku dan Roti Gunung Ledang

Okeh, hari tuh cerita pasal rumah biru menyala kan..pastuh suami saya cakap saya poyo kat blog...he, sorry ye bapak nye, ibunye bukan mau kasik gempak sih tapi ibunya cuma mau cerita in...kok boleh kata ibunya poyo sih..sentap...hahaaaa alah setakat macam tuh tak lah sentap cuma nak betulkan statement. Saya cuma nak berkongsi.  Kalau perasan, saya jarang-jarang nak cerita pasal rumah. Bukan ape segan. Rumah bukan gempak sangat pon kan.  Ssaje jerk nak suka-suki.  Pada yang rasa saya macam poyo, sorry lah ek.  Ahkak cuma nak kongsi jew..
erm, dua minggu lepas, saya pegi reunion bersama kawan-kawan lama. Tak lah jauh sangat kat Tangkak jerk.  Sebab Hari tuh sang suami bekerja siang dan malam dihari minggu jadik saya pon mengambil kesempatan untuk berjumpa bersama kekawan lama (macam jahat gile ek,  ayat 'mengambil kesempatan') sae lagik Kak Lin, Kak Liza dan Cik Aniz.  Best, dah lama tak jumpa.  Macam-macam versi cerita ade...kepoh kan hahaaa..  Tapi sayang nye tak de gambar.  Boley plak bila dah kepoh bagai, sampai tak ingat nak ambik gambar. Sengal.
Cuma sebelum perjumpaan tuh, sempatlah makan, kat kedai Mee Chik...tau kat ner?? tak tau kan...silap-silap orang Tangkak sendiri pon tak tau. (macam Besar sgt Tangkak Tuh).. Kedai nih glamer dengan nasik lemak, mee goreng dia pon sedap tau.  Sekarang pon dah ada roti canai..dan yang dak Haziq nih suka, roti tisu.  Sila lihat dibawah
V
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

v
vvvv



v
v
v
v
v
v
v
v
v


Inilah roti tisu okeh.  Roti nih Haziq kata macam gunung.  Yelah, gunung Ledang hahaaa..mabok ape. roti nih kan manis  sebab bawah dia ada gula.  Pastu rangup lagik.  Bukan budak, mak budak pon suka.( saya lah tuh).  Haziq siap makan dengan mee goreng lagik. Jadi ulam lah pulak.  Gile cool.


Yeay,yeay roti gunung....Lepas hajat okeh.  Bila datang Tangkak jerk, inilah hajat Haziq. Saya pon layan je lah.  ai kan suka bab makan-makan nih. Kepada orang Colombia...tunggu ye, ( Ade ker?, macam ade jerk orang Colombia baca blog aku) lagi 2 bulan lebih jerk  kan nak tunggu.. Tak kan lari gunung dikejar...Gunung Ledang tetap teguh berdiri di situ hehehee.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan