Isnin, 24 Oktober 2011

Bidai Roman Konon....

Wow! saya suka ini. Begitu teruja nya saya bila bidai roman yang saya cari selama ini telah siap sepenuhnya.  Dah lama saya cari tukang jahit untuk tempahan bidai roman nie.  Saya tanya kedai kat Segamat nie semua nya tak tau.  Sampai saya hampir berputus asa sehinggalah satu hari saya search kat internet dengan 'tag line' hiasan dalaman segamat, saya terjumpa satu blog nih Maisara house Furnishing . Kedai dia terletak kat Taman Genuang betul-betul tepi jalan besar.  Dengan segera saya pergi kesana. Dan inilah hasilnya setelah menunggu selama dua minggu untuk langsir nih siap.

Saya letak di bilik tetamu. pemilihan kain saya buat sendiri di kedai milik kak Eta nih.  Bidai nih boleh laras dan boleh juga dibuka untuk basuh..Senanglah kalau kotor boleh basuh. Basuh pun rendam aje tak payah masuk mesin.  Kalau masuk mesin kang, jahanam...setahun meratap pilu sebab langsir dah rosak. Jangan jadi jakon okeh.. saya kah yang jakon tuh???


 Kenapa saya pilih langsir bidai nih?? sebab sukalah.  Nampak macam cantik dan senang nak laras turun naik langsir kat tingkap tuh..Yang penting, Fabric boley ditukar so, bila agak2 dah tak tau nak lambakkan duit kat mana, boley lah tukar kain fabric baru.teng ini kalau suami saya dengor, mesti kecik, besar , kecik, besar mata dia tengok aku. Cakap bergegar2 macam banyak duit huhuhhuu.... entahlah, silap-silap sepuluh tahun sekali baru tukar.  sebab,sebab, sebab, mahal buat langsir ceginih... Tu lah, tangan saya rasa sungguh keras untuk menjahit langsir, baju dan yang seangkatan dengan nye. Sian jadi orang macam saya.  Pemalas heheee






Tiada ulasan:

Catat Ulasan