Selasa, 9 Ogos 2011

Nak Kongsi nih...

Dah lama tak update baru hari nih nak mengucapkan Selamat Menyambut lebaran puasa. Bulan mulia banyakkan kejar pahala. Sabar banyak-banyak okeh...Rajin-rajin Terawih ye. Macam nak mula kan ceramah pulak hehee. Masak ape hari ni kak Tipah? tak tau lagi yek. Saya? semenjak dah dok dekat rumah mak mentuua nie, makan rumah dia jerk. Dah lama gak tak masak sendiri sejak dok Segamat nih.  Nak kata malas tak juga tapi entah ler...apa2 nanti kalau ada peluang masak kita kongsi yer...jangan dah tak tau masak sudah huahaaa...
Setelah tiga minggu saya habis pantang, baru hari nih terkedek-kedek nak tulis pasal ubat yang saya makan sepanjang berpantang hari tuh...huh saje nak kongsi dan mengada-ngada komen produk orang hehee..Berpantang kali nih saya banyak langgar pantang. Tak seperti sebelum nih, sangat-sangat penakut kali nih terlebih berani...degil sangat saya nih mak tegur tak nak dengar, mak mentua cakap pun buat tak tau, laki tegur, lagi menjawab..penyudahnye, semua orang cakap " lantak ko lah". bukan ape tau, saya cara macam nih lah saya nak ubat lara. yelah, orang lain pantang ada baby...saya? baik saya buat-buat sibuk tapi ada had jugalah. taklah langgar semacam jerk.  Yang paling gile, dua minggu lepas bersalin saya dah boleh shopping, tido hotel pulak tuh tapi dengan uncle Bad lah ..dia bawa kereta saya dok sebelah jerk.  Semua tuh saya buat sebab tak nak perasaan sedih menguasai diri kalau tak meroyan pulak..hadoi.
Okeh produk yang saya gunakan adalah produk shaklee. Produk ni dalam bentuk pil dan disediakan untuk selama 40 hari berpantang. Saya tak ingat ambil set ape hari tuh tapi memang set berpantang.
Antara kesan yang dapat saya rasakan adalah badan semakin sihat, rambut tak gugur (selalu lepas bersalin saya mengalami rambut gugur yang teruk sampai penuh satu rumah dengan rambut ) dan darah nifas cepat kering.  So, pada korang yang tengah mengandung dan sedang mencari produk yang sesuai dan murah, trylah produk nih terutama pada korang yang BF.  cewah, macam dibayar pulak untuk buat promote hehee..
Untuk maklumat lanjut buka lah blog kawan sekolah saya ni.  Dia sedia memberi penerangan dengan lebih jelas.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan